Blog

A makettezés alapjai - Hogyan kezdjek neki?

2019.07.05 08:51

Makett repülő

 

Nagy öröm számunkra, hogy egyre többen és többen fedezik fel a makettezés izgalmas világát. Blogbejegyzésünkben nekik próbálunk segítséget nyújtani: bemutatjuk, mik a legfontosabb eszközök és tudnivalók, amikkel fel kell szerelkeznünk, mielőtt belevágnánk a makettezésbe.

Kezdő makett szettek

A legkézenfekvőbb megoldás, ha olyan készlettel kezdjük az ismerkedést, amit kifejezetten azoknak terveztek, akik az első lépéseikkel próbálkoznak. Ezek a csomagok minden szükséges elemet és kiegészítőt tartalmaznak, így nem kell felesleges költségekbe vernünk magunkat. Makettboltunkban természetesen ilyen termékeket is talál, így akár most belevághat új hobbijába!

Lépjünk szintet!

A legtöbb gyártó a dobozon jelöli, hogy az adott makett milyen nehézségi szintet képvisel. Az angol Skill szó utal erre, ahol az 1-es a legkönnyebb kategóriát jelzi. Az 1-es termékek általában kevesebb darabból állnak, festésük is egyszerű, így jó választást jelentenek a kezdődnek. Ha ezekkel már jól boldogulunk, irány a felső szint! A nehézségi szint mellett érdemes a méretarányt is figyelni, és első körben a kisebb darabokkal próbálkozni. Fontos, hogy sikerélményekkel kezdjük makettező karrierünket!

Amire mindenképp szükség lesz

Magára a makettre természetesen, ám ezen túl is érdemes beszerezni néhány dolgot. Például egy megfelelő méretű asztalt, ahol kedvünkre dolgozhatunk. Ügyeljünk arra, hogy a munkafelület jól megvilágított legyen (a legjobb a természetes fény), és gondoskodjunk a helyiség megfelelő szellőztetéséről is! Ami pedig az eszközöket illeti, egy reszelő, egy csipesz és szike mindenképp szerepeljen a készletünkben. Válasszunk speciális, makettezéshez gyártott darabokat, hiszen ezekkel biztosított a színvonalas munka.

   Modell tank    

 

Minőségi kiegészítők = minőségi makettek

Ne spóroljunk az ecseteken, a festéken és a ragasztón, hiszen ezek nagyban befolyásolják az elkészült mű kvalitásait! A tökéletes végeredmény érdekében ajánlott többféle típust is beszerezni az említett kellékekből, hiszen a makett egyes részei más és más festési és ragasztási technikát igényelnek.

Kezdje el az építést még ma, böngéssze végig webshopunkat a legszebb makettekért!